2016 tyytyväisyyskyselyt valmistuneet

Kiitos! Saimme paljon vastauksia vuoden 2016 valtakunnallisiin tyytyväisyyskyselyihimme. Työntekijäkyselyyn vastasi yli 1600 Työn Osaajaamme ja asiakastyytyväisyyskyselyyn osallistui reilut 730 vastaajaa. Kummankin tutkimuksen tulokset olivat hyvin linjassa aiempien vuosien kyselyiden kanssa kertoen tasaisen varmasta laadustamme.

Työntekijätyytyväisyyskysely

Työntekijöidemme mukaan StaffPointille on helppo hakea töihin. Työhaastattelun suoritamme ammattitaitoisesti ja sähköinen järjestelmämme myStaff on helppokäyttöinen. Työsuhdeasiat osaamme hoitaa hyvin ja palkanmaksukin toimii. 34 % kyselyyn vastaajista on Helsingin toimiston alueelta ja 66 % muualta Suomesta. Vastaajia oli eniten HoReCa-toimialalta. Lähes puolet vastaajista työskentelee vain StaffPointilla. Viikoittaista työaikaa tarkasteltaessa suurin osa työskentelee päätoimisesti.

Työntekijämme kertovat tärkeimmiksi asioiksi työsuhteessa oman työpanoksensa ja itsensä arvostamisen, vakituiseen henkilökuntaan nähden samanarvoisen kohtelun asiakasyrityksessä ja omasta ajankäytöstä päättämisen.

Parannettavaa meillä on vielä esimerkiksi yhteydenpidossa ja rakentavan palautteen antamisesta. Meidän tulisi myös onnistua tarjoamaan entistäkin paremmin ammattitaitoa vastaavia töitä. 90 % työntekijöistämme suosittelisi meitä työnantajana!

Asiakastyytyväisyyskysely

Eniten palveluistamme käytetään henkilöstövuokrausta ja rekrytointia. Palveluitamme käytetään säännöllisesti; lähes puolet vastaajista käyttää StaffPointin palveluita vähintään kerran viikossa. Lisäksi kolmannes käyttää meitä 1-3 kertaa kuukaudessa. Sähköinen toiminnanohjausjärjestelmämme myStaff saa hyvää palautetta toimivuudestaan ja helppokäyttöisyydestään.

Asiakkaamme arvioivat vuokrahenkilöstömme pääasiassa hyväksi ja asiakasyrityksissä työskentelevien työntekijöiden ammattitaidon vastaavan entistä paremmin toimeksiantoja. Tästä iso kiitos myös kentällä työtä tekeville Osaajillemme! Asiakkaamme myös arvioivat antavansa entistä paremmin palautetta vuokrahenkilöstöllemme.
StaffPointia suosittelisi henkilöstöpalveluiden tarjoajana yhdeksän kymmenestä vastaajasta, mikä on varsin mainio tulos. Tästä on hyvä jatkaa alkaneenakin vuonna!

Kummassakaan kyselyssä ei ollut mukana Matkailun ja sesongin toimiala.